Dobre zdjęcia produktowe w sklepie internetowym to nie wszystko. Należy zadbać o to by poprawnie je pokazać. Poniżej zapoznasz się z kilkoma najczęściej popełnianymi błędami i może dzięki temu poprawisz te błędy u siebie jeżeli występują.
1. Zbyt małe zdjęcia
Po przejściu na stronę produktu potencjalny klient powinien zobaczyć zdjęcie produktowe, które będzie stanowiło znaczący element na jego ekranie. Bardzo często jest tak, że zdjęcia zajmują tylko maleńki fragment ekranu – to błąd! Idealnie byłoby gdyby po kliknięciu na zdjęcie powiększało się ono na cały ekran. Inną możliwością jest tak zwana lupka czyli powiększenie wybranego fragmentu zdjęcia poprzez najechanie na nie kursorem. Przy lupce należy zadbać by faktycznie spełniała swoją rolę i pokazywała powiększone zdjęcie.
2. Łatwość przeglądania zdjęć na telefonach i urządzeniach mobilnych
Dzisiaj zakupów przez internet dokonujemy niemal wszędzie właśnie poprzez telefon. Czy to na ławce w parku czy w kolejce na poczcie. Dlatego tak ważne jest by Twój sklep internetowy był przyjazny i wygodny w obsłudze na urządzeniach mobilnych. Istotne jest to by można było łatwo przewijać zdjęcia oraz powiększać je poprzez gesty palcami na ekranie.
3. Niezoptymalizowane zdjęcia.
Dodając zdjęcia do sklepu internetowego należy zachować kompromis pomiędzy jakością zdjęcia, jego rozdzielczością a rozmiarem pliku. Najrozsądniejszym wyborem są aktualnie zdjęcia produktowe zapisane w rozdzielczości od 1000 do 2000px na dłuższym boku. Zdjęcia po zapisaniu należy jeszcze przepuścić przez program optymalizujący ich rozmiar. W studiu korzystamy z płatnych programów ale istnieją również bezpłatne rozwiązania, które pomogą zmniejszyć rozmiar fotografii produktowych bez widocznej utraty jakości spowodowanej kompresją.
4. Zbyt krzykliwy interfejs sklepu
Oprawa graficzna sklepu nie może odciągać uwagi od produktu. Zbyt intensywne kolory przycisków, jaskrawe banery to wszystko powoduje, że trudno skupić się na zdjęciach produktu oraz jego opisie. W tym miejscu warto spojrzeć na największe sklepy internetowe, które w zdecydowanej większości są minimalistyczne zarówno jeżeli chodzi o kolorystykę jak i ilość elementów na stronie.
5. Niewłaściwa nazwa pliku, brak atrybutu alt, title.
Są to istotne elementy, które ułatwiają pozycjonowanie sklepu. Dodatkowo dzięki odpowiedniemu opisaniu plików, zwłaszcza w przypadku niszowych produktów, dosyć łatwo twoje zdjęcia produktowe mogą się znaleźć wysoko w wynikach wyszukiwania Google Grafika. Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej to zobacz jeden z poprzednich wpisów Zdjęcia a SEO
6. Za mało zdjęć i/lub brak zdjęć szczegółów
To jaka ilość fotografii produktu będzie odpowiednia zależy od konkretnej branży. W rzeczywistości klient może wziąć produkt do ręki, spojrzeć na niego z kilku stron, dotknąć, przyjrzeć się szczegółom. Przy zakupie przez internet widzi tylko zdjęcia dlatego często samo ogólne zdjęcie produktu będzie niewystarczające. Dobrze gdy potencjalny klient będzie mógł przyjrzeć się również produktowi z bliska, zobaczy np. strukturę materiału czy interesujące go szczegóły niewidoczne na zdjęciu ogólnym.
7. Niewystarczająca jakość zdjęć
To problem z którym często zgłaszają się do nas właściciele sklepów lub producenci. Mają już jakieś zdjęcia lecz były albo zrobione po kosztach przez niedoświadczone osoby albo w czasach gdy sprzedaż w internecie dopiero raczkowała i nikt nie przywiązywał wagi do jakości zdjęć produktowych a nie ma co się oszukiwać, że zdjęcia nie mają wpływu na sprzedaż – mają ogromny wpływ! Może nie we wszystkich branżach jest to aż tak istotne ale wszędzie tam gdzie wygląd produktu ma znaczenie warto zadbać jeżeli nie o najlepsze to chociaż o bardzo przyzwoite i poprawne zdjęcia.